sâmbătă, 22 noiembrie 2014

Amintiri...

Hei!


  Zi de noiembrie, friguroasa si mohorata...Intr-o astfel de zi, imi savurez cafeaua, stand la caldurica si vizionand un film care se numara printre preferatele mele  "all time": "Eat, pray, love". Este un film grozav...
  Mie imi place foarte mult Italia si pana acum doi ani o stiam din filme (filmul de mai sus este unul dintre ele), carti, fotografii, emisiuni tv care aveau ca subiect principal aceasta tara, absolut minunata! Eram si sunt inca fascinata de tot ce inseamna Italia: peisaje, mancare, oameni, arhitecura etc. 
Am fost extrem de bucuroasa cand a venit ziua in care am cumparat biletele de avion si Italia avea sa mi se arate atat de vie ochilor! Pentru aceasta calatorie la care am visat intotdeauna trebuie sa-i multumesc, sotului meu care a facut posibila calatoria, dar si rudelor de acolo care ne-eu primit cum nu se poate mai bine: Gratziela, Rino si simpatica lor fetita Daria! 
  Auzisem si vazusem atatea lucruri despre Italia, si-mi imaginam oare cum o fi cu adevarat. N-am fost dezamagita, ba din contra! Calatoria mea in Italia a fost minunata! Ochii mei s-au bucurat de toate frumusetile Italiei (zona de sud- Calabria), am vazut locuri extrem de frumoase! Papilele gustative s-au bucurat de cea mai buna mancare. Am trait un sentiment oarecum ciudat- acolo mancarea are gust, cel mai bun gust! Pur si simplu mancarea este delicioasa: am mancat cele mai bune paste, pizza, am incercat multe feluri de branza si bineinteles m-am bucurat nespus de "gellato italiano"- inghetata italieneasca artizanala, care este grozava! Fara indoiala si oamenii sunt simpatici. Italienii sunt zambitori si mereu cu zambetul pe buze. In doua saptamani am prins si cateva "boabe" de italiana, lucru care ma facea sa ma simt extrem de bine! Italiana este atat de melodioasa si parca ai un anume sentiment atunci cand o vorbesti...Daca as fi stat mai mult cu siguranta ca aveam sa ma descurc si mai bine! Pastrez inca vii toate amintirile mele din Italia si mereu imi aduc aminte de zilele acelea foarte frumoase, petrecute pe taram italian, alaturi de oameni dragi, de care mi-e dor...
Imi doresc sa revin! 




...Acum revenind la ziua aceasta de noiembrie...am revazut filmul "Mananca, roaga-te, iubeste", film care m-a readus in Italia, intr-o oarecare masura. Si ce sentiment fain am atunci cand stiu ca si eu am bifat experienta mult dorita, numita: Italia! Va recomand cu caldura filmul. Este inspirat dintr-o poveste reala, a unei scriitoare de origine americana. Distributia este destul de buna, dupa gustul meu: Julia Roberts si Javier Bardem, actori care mie imi plac. 
De asemenea va recomand si cele doua volume care au inspirat filmul, respectiv: "Mananca, roaga-te, iubeste" si "Si-am spus da!". Mi-am propus sa le recitesc, de dragul amintirilor si al trairilor pe care aceste carti mi le trezesc. 
 Am sa pun in acest articol si cateva fotografii sugestive pentru film si poate cine stie, poate am sa va trezesc interesul. Maine va promit reluarea unui vechi post, strict despre volumele mentionate mai sus. 
O dupa-amiaza minunata! 


                                                                           Gand bun,
                                                                                                           

                                                           Amélie




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu